Alla inlägg den 18 december 2016

Av Eva Svensson - 18 december 2016 11:13

 



Så är snart denna månad till ända.

Jag kan inte förstå varför just decembermånad känns som att den bara rusar iväg och så, vips - månaden är slut.

Varje år tänker jag "men nästa år, då ska jag..". Men eller hur.. Det är likadant varenda år. Poff! Jag har inte köpt alla klappar ännu.. Men den 23:e ska jag ner till stan för det sista.
Fast i och för sig så var jag något tidigare med åtminstone ljusstakar och gardinbyten än tidigare år   


Denna helg har gått åt till att göra ingenting. Jo, återhämtning!

När jag har mina nattveckor (5 nätter) så går tiden efteråt till just återhämtning. Jag har ingen ork eller energi. Och sedan att jag fick gå ut på kvalificerad övertid, natt, gjorde inte saken bättre. Men är folk sjuka, så är de.

Det kommer att klirra gott i kassan   


Varje år, sedan 5-6 år tillbaka, har vi blivit inbjudna till våra grannar på nyårsdagsmingel. En mycket trevlig tillställning!

Dock i år blir första gången som vi inte kommer att gå, då jag jobbar. Jag jobbar på nyårsafton och nyårsdagen. Känns märkligt, då jag tidigare år inte jobbat då just dessa dagar. Men så är jag ju undersköterska och har valt vården som mitt yrke. Då kan jag inte räkna med något annat än att få jobba   


Vet ni, alldeles här i dagarna, så har jag snart varit undersköterska i ett (1) år. ETT ÅR!! Galet! Var har tiden tagit vägen   

Men så har jag ju jobbat till större delen av året (vikariat x 2 / 6 månader), så det är väl inte så konstigt att tiden bara försvunnit.


Nu önskar jag Er alla en riktigt härlig och mysig fjärde advent!   




Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards