Alla inlägg under september 2017

Av Eva Svensson - 27 september 2017 12:12

Redan dagen efter, som jag skrev inlägget om väntan på kallelse, så fick vi en tid för den fördjupade utredningen.

På måndag ska vi infinna oss för information om hur den fördjupade utredningen kommer att gå till.

Men det blir väl som sist, när vi skulle få information om när vi skulle på utredningen om Elias. VI for ner och fick information. Det tog en kvart! Ajja.

Jag är i alla fall så sjukt glad att det nu är på gång!   


Många kramar!

Av Eva Svensson - 24 september 2017 12:18

Denna väntan..

I februari fick Elias sin diagnos - ospecifierad adhd. Men det lutar även åt att han har AST (autismspektrumtillstånd).

Vi fick samtidigt veta att Elias ska få göra en fördjupad utredning för att se om diagnosen även är AST. Vår kontaktperson på BUP sa att det skulle gå fort till dess att vi skulle få vår kallelse.

Jo, eller hur..

Här i veckan fick jag ett namn (efter åtskilliga telefonsamtal till kontaktpersonen som inte har kunnat svara), på den person som ska hålla i utredningen.

Jag ringde växeln på BUP som ska maila denna kvinna, om att hon ska ta kontakt med mig, när hon får tid. När hon får tid.. Det kan dröja länge det. Men jag ska ringa växeln igen.

Vi vill, helst för ett halvår sedan, ha denna utredning snabbt.

Dels för att skolan ska kunna anpassa för Elias hans behov. och dels för att vi ska veta hur vi ska förhålla oss till honom. Men här hemma anpassar vi efter hans behov, vilket vi har gjort sedan han föddes.

Skolan gör ändå ett hästjobb! Jag är så grymt glad och tacksam för allt vad denna skola, och dess mentorer, gör för vår son!


Allt eftersom att Elias växer och utvecklas så har det hänt mycket både hemma och i skolan med honom. Till det positiva!


Många kramar!




Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards