Direktlänk till inlägg 20 november 2016

Ibland har även jag tur

Av Eva Svensson - 20 november 2016 18:33

Sist då jag skrev var jag nere i en svacka. Jäkla mörka november.. Men nu de senaste dagarna har jag varit och känner mig bra igen. Får väl se hur dessa "omständigheter" ter sig. Bara det håller i sig.


Veckan som varit har varit bra som sagt och några jobb är sökta, med "tillsvidareanställning" Jag håller en tumme eller varför inte två att jag åtminstone får komma till en intervju. Bara det är stort. Det är inte alla som ens får komma dit.



Jag anser mig ha haft tur sedan jag slutade undersköterskeutbildningen. Jösses, snart är det ett år sedan jag blev undersköterska! Var har tiden tagit vägen   

Direkt efter utbildningen slängde jag iväg en ansökan om ett 100% vikariat, på 6 månader. Vips, så fick jag det.

Direkt efter att vikariatet var slut hann jag vara arbetslös i, ja inte ens i två veckor innan jag hoppade på ett projekt, som jag sökte strax innan anställningstiden gick ut. Jamen vips, så fick jag besked om att jag fick även det.

Projektet var egentligen på 75%, men jag fick välja på antingen 75% eller 100%. Ja, vad tror ni.. Såklart valde jag 100%   

Ska bli roligt och se om turen fortsätter efter att projektet är slut. Om så inte, ja inte gör det mig något. Min tur kommer när tiden är inne. Blir det inte nu så blir det sedan.


Det känns på att jobba heltid, jag har inte mycket ork till övers. Några gånger har jag blivit utkallad extra, och det känns ju som sagt på.. Men roligt när lönen kommer!   

Alltså, förstå mig rätt. Jag tycker att det är roligt att jobba, men jag behöver återhämtning också för att orka.

Och jag tror nog att det har jag fått denna helg. Känns så skönt!


Då jag jobbar nästintill hela nästa vecka, utom en dag, så har jag gjort advent här hemma. Känns skönt att slippa tänka på det sedan. Då är det bara gott att lägga benen på soffan efter en arbetsdag   


Önskar dig en fortsatt bra och fin fortsättning på söndagskvällen!   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Eva Svensson - 21 januari 2018 18:31

Ett bra tag nu har jag känt mig nere,  trots tillskott av D-vitamin och åtskilliga promenader. Utan resultat.  Men jag tror att det handlar om det ekonomiska.  Lars har ju varit utan jobb sedan i mars - april någongång.  Och nu i december fick ...

Av Eva Svensson - 21 januari 2018 16:30

Men se där, ja!  Nu kommer jag åter in på bloggen. Min dator kraschade i höstas och många viktiga lösenord var på den.. Men som sagt, nu är jag inne på bloggen igen    Nytt inlägg kommer inom sinom tid.  Kram på Er!  ...

Av Eva Svensson - 27 september 2017 12:12

Redan dagen efter, som jag skrev inlägget om väntan på kallelse, så fick vi en tid för den fördjupade utredningen. På måndag ska vi infinna oss för information om hur den fördjupade utredningen kommer att gå till. Men det blir väl som sist, när v...

Av Eva Svensson - 24 september 2017 12:18

Denna väntan.. I februari fick Elias sin diagnos - ospecifierad adhd. Men det lutar även åt att han har AST (autismspektrumtillstånd). Vi fick samtidigt veta att Elias ska få göra en fördjupad utredning för att se om diagnosen även är AST. Vår ko...

Av Eva Svensson - 16 juli 2017 15:09

Sist jag skrev så hade jag en dipp. Men dippen blev till toppen. Vi tog oss en liten biltripp runt skogarna, precis efter jag hade skrivit mitt blogginlägg. Det gjorde susen! Sedan dess har jag mått bra    Tiden efter det har vi varit till Hemsö ...

Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards