Direktlänk till inlägg 8 december 2016

Hyffsat bra

Av Eva Svensson - 8 december 2016 14:11

 




Idag var tanken att jag skulle följa med Elias på skolan.

Men imorse fick jag ett meddelande från maken om att det var varning om halka och att skolbussarna var inställda pga mycket halt väglag.

Jaha, ja.. Jag skickade ett meddelande till mina båda söners mentorer om att de blir hemma idag.

Denna vinter, hittills, har inte varit nådig. Jag brukar aldrig gnälla om vädret, men nu är jag less. Riktigt less!

Temperaturen ligger ena dagen på plus, nästa dag minus, plus, minus. Och så fortsätter det. Men inslag av regn och halka.

För någon vecka sedan sade jag till maken att jag har sådan lust att flytta lååångt upp i Sverige, där det finns snö. Men jag vill ju ha alla årstider, såå.. Jag bor nog kvar här   


Vet ni, för någon vecka sedan fick jag besked om att projektet, som jag går på, har blivit förlängt!    Vilket känns galet bra! Nu vet jag att jag har jobb till nästan februari ut.

Jag är så nöjd och glad över mitt schema, de boende och mina arbetskamrater. Det är guld värt att ha toppenkollegor   

Denna vecka har jag jobbat två nätter (måndag och tisdag) och är nu ledig till imorgonkväll då jag går på tre nätter igen. Och faktum är att det går hyffsat att jobba nätter.


Ha det gott!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Svensson - 21 januari 2018 18:31

Ett bra tag nu har jag känt mig nere,  trots tillskott av D-vitamin och åtskilliga promenader. Utan resultat.  Men jag tror att det handlar om det ekonomiska.  Lars har ju varit utan jobb sedan i mars - april någongång.  Och nu i december fick ...

Av Eva Svensson - 21 januari 2018 16:30

Men se där, ja!  Nu kommer jag åter in på bloggen. Min dator kraschade i höstas och många viktiga lösenord var på den.. Men som sagt, nu är jag inne på bloggen igen    Nytt inlägg kommer inom sinom tid.  Kram på Er!  ...

Av Eva Svensson - 27 september 2017 12:12

Redan dagen efter, som jag skrev inlägget om väntan på kallelse, så fick vi en tid för den fördjupade utredningen. På måndag ska vi infinna oss för information om hur den fördjupade utredningen kommer att gå till. Men det blir väl som sist, när v...

Av Eva Svensson - 24 september 2017 12:18

Denna väntan.. I februari fick Elias sin diagnos - ospecifierad adhd. Men det lutar även åt att han har AST (autismspektrumtillstånd). Vi fick samtidigt veta att Elias ska få göra en fördjupad utredning för att se om diagnosen även är AST. Vår ko...

Av Eva Svensson - 16 juli 2017 15:09

Sist jag skrev så hade jag en dipp. Men dippen blev till toppen. Vi tog oss en liten biltripp runt skogarna, precis efter jag hade skrivit mitt blogginlägg. Det gjorde susen! Sedan dess har jag mått bra    Tiden efter det har vi varit till Hemsö ...

Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards