Alla inlägg under mars 2016

Av Eva Svensson - 26 mars 2016 10:46

 


Förr om åren hade jag depressioner, som kom och gick.

Jag är den som helst inte tar medicin, kan jag klara mig utan så gör jag hellre det. För ett år sedan behandlades jag (för första gången) för depression och medicinerades med antidepressiva. Jag åt dessa några månader och de gjorde underverk! Jag slapp alla negativa tankar, tårar och oglada stunder.

Fy sjutton för depression..   

Och nu sedan jag gick över till strikt lchf, i januari, mår jag så bra! Nästan sådär oförskämt bra   Och depressionen är bortblåst!

 

Jag har ätit lchf sedan några år tillbaka, men då med en liberal kost.

Skillnad mellan strikt, normal och liberal lchf läser du om här.

 

Mina fördelar med lchfkost (men för någon annan kan fördelarna vara andra):

* Rosacean är försvunnen.

* IBS har försvunnit.

* Depressionen är bortflugen.

* Klåda (Candida) på olika de ställen är borta.

* Mitt dåliga morgonhumör är borta.

* Humörsvängningarna är bortblåst.

* Har varken början till karies eller svullet tandkött längre.

* Sockerberoendet är borta.

* Måste inte äta var 3-4:e timme.

* Viktnedgång (minus 9 kg sedan i januari)

 

Önskar Er nu en fortsatt fin, bra,

skön och härlig GLAD PÅSK!    

Av Eva Svensson - 22 mars 2016 08:26

Den där känslan när jag nu är ledig i hela tre dagar   

För att sedan jobba precis hela påsken och hela påsklovet, utom två dagar. Surt, sa räven.  Pengar, sa den girige.

Katching i börsen   Tur att jag trivs med mitt jobb!


Känslan när jag kan och får göra rätt för mig. Jag menar, vem vill inte jobba.


Känslan när jag loggade in på Skatteverkets sida och såg vad jag kommer att få tillbaka.. Jag vek mig nästan dubbel, av häpnad. Såhär mycket har jag aldrig fått tillbaka någon gång! Men det är väl tack vare att jag studerade förra året.

Nu ska här smidas planer vad som ska göras för pengarna   

~ En utlandsresa med allinclusive, helt alena? 

Nä, även om det skulle vara frestande så vill jag faktiskt ha med mig familjen.

~ Lägga undan för att göra en eventuell resa utomlands nästa år?

Nä, jag avstår. Om jag får fortsätta att jobba efter mitt vikariat så kommer jag då att lägga undan pengar till resan.

~ Renovera?  

Sedan vi köpte huset för drygt 11 år sedan har vi inte gjort något upplyft överhuvudtaget, trots att jag haft funderingar på hur jag vill ha det hemma.

Varför har vi inte renoverat tidigare? Ja, det kan man ju fråga sig..



Ha de` gott!

Eva




Av Eva Svensson - 1 mars 2016 09:33

Det blev billigt igår vid synkollen. Ögonen hade ändrats så pass lite att jag inte behöver nya glasögon   Tack för den, då ses vi om 2 år igen då   

Och bara för att det blev billigt så tog jag och köpte en tröja i storlek M, på rea!

Men hallå, storlek M..   Det har jag inte haft sedan.. ja, när egentligen? Jag är ju van att inhandla antingen XL eller L!

I helgen köpte jag en jacka (tröja) i strl M och en bh i en strl mindre än vad jag haft på många, många år   Som tur är har inte kupans strl minskat   


En jacka som jag inte har kunnat stänga (eller jo, det har jag , men den har suttit allt annat än bra   ) kan jag nu stänga     

5 kg nedgång motsvarar en strl. Jag har gått ner lite drygt det   


Idag är sista lediga dagen av fyra, så nu ska jag ta itu med förra veckans veckostädning. Jag avskyr då det är stökigt och ostädat, men då jag har jobbat och inte hunnit med så har det blivit så..   Lördagen tillbringade vi i stan, söndagen gick åt och igår, måndag, var jag med Elias på skolan, var på Apt och sedan till stan för synkoll. Så den lediga tiden har gått åt till annat..

Jag tror, rättare sagt vet, att jag har dubbla heltidsjobb. Ett som jag får betald lön för och ett där lönen är noll och ingenting.

Jag mår som allra bäst då det är städat (dammtorkat, dammsuget och skurade golv) och ihopplockat. Humöret är då på topp och jag kan slappna av utan att känna en inre stress och irritation!

Bara städningen är avklarad och tvätten upphängd så ska en solpromenad avklaras   Det blev ingen igår, det hanns inte med..


P & K på Er   

Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards