Alla inlägg under oktober 2016

Av Eva Svensson - 13 oktober 2016 12:13


 



Den där känslan när maken hojtade till imorse, då han var på väg till jobbet, "Det snöar!" 

Fantastiskt!   Tyvärr var marken för varm för att snön skulle stanna kvar.. Ajja, det är på gång i alla fall   


Jag är glad att jag bor i rätt del av Sverige. Jag får de årstider som jag vill ha - alla.

Tänk våren när allt vaknar till liv   

Och sommaren, när de varma och ljumma dagarna är och man kan hänga på stranden (med barnen, då jag själv inte tycker om att bada   )   

Och hösten, då luften blir allt friskare och klarare och alla fantastiska färger lyser upp dagarna    

Och så har vi vintern, med mycket snö och kyla. När man har varit ute och blivit sådär härligt röd om kinderna och sedan komma in i värmen igen och göra en brasa i kakelugnen, så härligt!   Och för att inte tala om de stjärnklara kvällarna!   

Som sagt, jag älskar alla årstider   


Skulle jag inte gilla de årstider vi har skulle jag nog flytta..


Är du som mig, nöjd och gillar alla årstider och som aldrig gnäller oavsett vilken årstid det är?   

Av Eva Svensson - 12 oktober 2016 09:41

För ett år sedan då jag gjorde denna tatuering kom tanken i efterhand att jag skulle göra en "förlängning" på denna, längs med armen och nedåt.

 

Men tankarna och ideérna har tagit slut.. Jag hittar inget. Jag har ägnat timmar åt till att hitta "den rätta" som jag vill göra. Men inget..

Har du några tips, förslag och ideér?   

Jag tar tacksamt emot varenda en!


Av Eva Svensson - 12 oktober 2016 08:31

Igår när jag kissade kände jag att det inte kändes som det brukar. Det var inte så lätt att hålla fokus på jobbet då jag hela tiden kände att jag var kissnödig..

För det första kissade jag otroligt många gånger under dagen (har tappat räkningen) och för det andra sved det.

Uvi? Men jag har ju aldrig haft det tidigare   Jag har varit förskonad. Tack och lov!

Hur jag kan tro att jag har uvi? Symtomen stämmer. Jag har vänner som har haft det åtskilliga gånger.

Skit.

Idag har jag sjukskrivit mig, just p.g.a detta. Det ska mycket till innan jag sjukskriver mig..

Natten har varit hemsk. Kissnödig precis hela natten. Upp på toaletten x antal gånger.

Jag har inte druckit så som jag gör. Vätskebalansen är långt under än vad det annars ligger på..  

Idag blir det till att hinka vatten   

Klockan 15 idag har jag i alla fall en tid hos distriktsköterskan. Halleluja!


Annars då? Jodå, jag stormtrivs på mitt jobb med underbara brukare/vårdtagare/patienter/boende (kärt barn har många namn) och underbara arbetskamrater   

Men så stormtrivdes jag på förra arbetsplatsen också   Och alla arbetsplatser före det!

Vad är det egentligen som gör att man trivs på en arbetsplats? Bemötandet och mottagandet från personalen gör mycket. Men så är det ömsesidigt. Det man ger det får man tillbaka.

Det var så roligt igår när jag var på jobbet (jag hade bemanningsdag)! På min arbetsplats har vi bemanningsdagar, och vi har även valt en annan arbetsplats som vi inte har varit på tidigare (inom samma yrke) Jag valde ändå min förra arbetsplats.

Bemanningsdagar är där vi ska täcka upp om någon blivit sjuk eller är ledig, om så inte behövs är vi helt enkelt en "guldkant" på arbetsplatsen.

I alla fall så var där (på min förra arbetsplats) ett par boende som blev så glada över att se mig igen. Det gjorde så gott i mig! Den känslan..   


Nä, nu ska mera vatten inmundigas och en frukost ätas, så även mogronkaffet ska få skölja nedför strupen    


Önskar er en fin dag!





Av Eva Svensson - 3 oktober 2016 13:45

Jamen dåså, då har jag avklarat min nattvecka. Och det gick ju.. sådär.

Äh, det gick bra!

De första två dagarna, efter nattarbete, sov jag sammanlagt 6 timmar. Horribelt. Jag var zombielikt..

Men häromdagen sov jag nästan det antalet timmar efter en natts arbete, plus en halvtimme innan jag skulle iväg igen - det tar sig!  

Det går faktiskt bra att jobba nätter, men jag saknar den dagliga kontakten med de boende. Den får man ju inte på natten.. Det är ju någon enstaka som är vaken, men det blir inte alls på samma vis.

Nu ska det bli så roligt att få jobba dagar igen! Den där känslan att få bekräfta och prata med de äldre (det känns så gott i mig) och kontakten med arbetskamraterna igen   

Nackdelen med nattarbete är att allt, precis allt, hemma har blivit åsidosatt.. Jag har mycket att ta igen nu när jag ska jobba dagar igen.


Elias blev hemma från skolan idag, då han imorse var snorig, hostig och dan. Men är piggelin nu.

Han sitter och spelar något spel och har där kontakt med en jämngammal kille från USA, som han fick kontakt med för ett bra tag sedan. Elias är grym på engelska! Så roligt att höra han prata!

Fördelen med att låta barnen spela är att de lär sig att ta kontakt och kommunicera med andra.

Nackdelen är att det är lätt att tiden rusar iväg framför skärmen och att de blir stillasittande.

Det är viktigt att röra på sig, och det gör mina barn. Dock inte alls i samma utsträckning som när jag var yngre, och inte så mycket som de bör.

Apropå rörelse. Nu när jag har jobbat nätter har mina långpromenader blivit åsidosatta.. Dock har jag sprungit mycket på jobbet, på nätterna, men det blir inte riktigt samma sak.

Bara jag nu har druckit upp mitt kaffe så ska snöra på mig skorna och ta mig en uppfriskande och skön långpromenad!



Kram på er!   






Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards