Alla inlägg under januari 2016

Av Eva Svensson - 8 januari 2016 21:17

 


Nu är det ett tag sedan sist!

Det har gått ett par sedan senaste synkollen.. Även om jag inte själv tycker att jag ser dåligt så gör optikern det    Om inte annat så märks det att jag faktiskt anpssar mig snabbt när jag fått nytt glas.

Och så det det där med bågar.. Jag hittar inga jag vill ha. Visst, jag är väl nöjd med mina bågar (pilotbrillor), men.. Ja, sälvklart ska jag ha nya bågar! Måste ju hänga med modet   

Jaja, bågar löser sig alltid. Och en ny tid för synkoll ska bokas.

Kram på er!

Av Eva Svensson - 7 januari 2016 11:41

Idag börjar skolorna igen, i vår kommun ialla fall. Det var något trötta grabbar som jag väckte imorse. Igår la de sig inte när jag tyckte   Den ena hittade på diverse ursäkter för att inte behöva lägga sig och den andra tog det en sisådär en och halv timme för att somna (har varit så en vecka tillbaka).. Men de lär somna gott ikväll   

Det känns väldigt konstigt att jag själv inte har skola längre, men jag får saker gjorda hemma i alla fall! Dessutom jag behöver denna "återhämtning"..

Jag har vänner som jag har planerat in att hälsa på nu när jag är hemma, men orken.. Och energin..    

Till veckan ska jag ta kontakt med bemanningen och säga att jag kan ta på mig att börja springvikariera igen. Men just nu har jag ingen som helst inspiration, lust eller ork att vara social.. För att jag ska känna att jag orkar göra bra ifrån mig "på jobbet" så gäller det att jag mår bra själv.

Förlåt att jag inte hör av mig, ni vet vilka ni är   

Det bästa för mig nu är alla de promenader jag har börjat med, igen. Innan jag började utbildningen gick jag många och långa promenader, men sedan tappade jag orken för det då jag började pendla ett par timmar om dagen plus de timmar jag satt i skolbänken, varje dag.

Igår var det så skönt ute att jag gick ett par rundor, 6 x 4 km   Och dagarna före det har rundorna varit på 2,5 -> 6 km   Det tar sig igen   


Nu blir det det sista plocket sedan en tillpiffning för att fara på möte.

Kram på er!

 


Oavsett hur någon behandlar dig - Var trevlig och glad och håll en god ton och min, det visar bara att du är en bättre människa.

"Livet är för kort för att spendera tid med de som suger energin ur dig".




Av Eva Svensson - 5 januari 2016 11:56


  "Var tillfreds med ditt inre jag och du kommer att vara tillfreds med alla"

/Nisargadatta Maharaj



Nu när kroppen och kanske framförallt hjärnan vet att den kan koppla av så känner jag mig trött, slutkörd, utpumpad, utmattad och nästintill likgiltig. Det är som om jag skulle en "down", men det har jag inte (det har jag haft förr om åren så det vet jag precis hur det känns).

Jag har varit trött sedan efter praktiken, och sedan har det rullat på. Jag har inte orkat engagerat mig för något och lusten har varit bortblåst "poff, borta   "och allt har bara varit jobbigt, att göra saker har tagit emot, inget har varit roligt.

Jag har liksom bara kört på under studierna (klivit upp tidigt, kört en timme, suttit i skolan, kört en timme hem).

Antagligen känner kroppen att nu är det på allvar att studierna är slut och att jag ska ta igen mig. Och det behöver jag.. Jag sover till dess att jag vaknar (bäst att passa på medan barnen fortfarande har jullov   ) och är ute och promenerar.

Men så håller energiförrådet på att byggas upp! Sakta men säkert så röjer jag upp det som har blivit eftersatt under studietiden, då jag haft allt annat än ork att göra något här hemma. Och det känns så galet skönt att jag håller på att få ordning igen   


Idag är det en fin dag! Solen kikar fram och termometern visar -15*, så en promenad är att vänta, bara barnen har ätit lunch   

Kram på er!

Av Eva Svensson - 2 januari 2016 14:23

Nu är glada julen slut och jag siktar mot framtiden och mot dess oskrivna blad.

Jag har sökt några tjänster här i kommunen och håller tummarna, annars springer jag på som innan jag började undersköterskeutbildningen.


Häromdagen blev jag firad av min mamma och bonuspappa att jag har slutat utbildningen, de bjöd på en otroligt god gryta gjord av orre, efterrätt och present!


Nyårsafton firades hemma med sällskap av familjen. Lars har legat nästintill däckad sedan jul, i förkylning, så något större firande orkades inte med.


I förrgår var vi bjudna för femte året i rad till grannarna på Nyårsmottagning, där det bjöds på mingel, bubbel, plockmat, kaffe och avec! Lika trevligt och roligt som vanligt   


Idag har jag varit på en otroligt skön och välbehövlig promenad, med de nya skorna jag köpte - dubbskor   Jag gick med dom tidigare en dag, då det var halt som en diskmedelsbonad glasruta. Me nu har jag vant in mig med dom och jag ångrar att jag inte köpt dubbskor tidigare.


Nu blir det en kaffetår innan det är dags att hoppa in i duschen och sedan till svägerskan på kaffemingel.


Kram och sköt om Er!

Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards