Direktlänk till inlägg 5 juli 2017

Tips sökes!

Av Eva Svensson - 5 juli 2017 11:14

 


Nu är jag inne på min tredje och nästsista vecka på min semester.

Det har varit otroligt skönt att bara vara ledig! Men första veckan rensade jag i källaren och gjorde trädgårdsarbete. Det var mycket välbehövligt, om jag säger som så..   Och än finns massor av göra. Jag ska bara försöka att ladda upp batterierna igen att orka ta itu med det.

Andra veckan gjorde jag inte många knop. Åt frukost ute i det gröna och sköna i pavaljongen och var på stranden ett par dagar. Men så länge som det fina och varma vädret infann sig så var det så skönt. Jag njöt av varenda minut!   Tyvärr var de dagarna få. Alltför få.

En dag var vi till Sveg på ett mysigt 50 tals cafe´ där de har gigantiska chokladbollar och gigantiska biskvier! De har även, en trappa upp, filmtema. Väl värt ett besök!

En annan dag var vi till Getberget för en kaffetår, och glass till de övriga.


Även om jag har kopplat ifrån och kopplat på och njutit så blev inte den här semestern alls så som jag hade tänkt det. Men med en bil som man inte kan lita 100% på och med en man som är arbetssökande, så..

Med det så har mitt mående fått sig en törn. Jag minns inte när jag dippade sist.. Så längesedan var det. Vilket är bra i sig. Jag kan ha en kort bra stund på dagen för att sedan dippa igen..

Jag vill ha något att att ha i minnesbanken, vad vi gjorde på min semester.


Nu behöver jag tips från Er!

Bomba mig med alla tänkbara bra tips om sevärdheter, saker att göra, saker att titta på, saker att besöka. Vid regn och vid sol. Ja, ni vet!

Gärna inom en 15-20 mils radie.

Tack på förhand!   


Kramisar till Er alla!  

 
 
Ingen bild

Therese

5 juli 2017 13:13

Technichus i Härnösand. Hemsö fästning, Bilmuseum i Härnösand (till och med jag tyckte det var intressant 😀 ). Boda Borg, Nöjeshallen Nacksta (gokart, spelmaskiner osv). Bowling. Behöver inte vara något speciellt, bara ni gör något tillsammans 💖

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Svensson - 21 januari 2018 18:31

Ett bra tag nu har jag känt mig nere,  trots tillskott av D-vitamin och åtskilliga promenader. Utan resultat.  Men jag tror att det handlar om det ekonomiska.  Lars har ju varit utan jobb sedan i mars - april någongång.  Och nu i december fick ...

Av Eva Svensson - 21 januari 2018 16:30

Men se där, ja!  Nu kommer jag åter in på bloggen. Min dator kraschade i höstas och många viktiga lösenord var på den.. Men som sagt, nu är jag inne på bloggen igen    Nytt inlägg kommer inom sinom tid.  Kram på Er!  ...

Av Eva Svensson - 27 september 2017 12:12

Redan dagen efter, som jag skrev inlägget om väntan på kallelse, så fick vi en tid för den fördjupade utredningen. På måndag ska vi infinna oss för information om hur den fördjupade utredningen kommer att gå till. Men det blir väl som sist, när v...

Av Eva Svensson - 24 september 2017 12:18

Denna väntan.. I februari fick Elias sin diagnos - ospecifierad adhd. Men det lutar även åt att han har AST (autismspektrumtillstånd). Vi fick samtidigt veta att Elias ska få göra en fördjupad utredning för att se om diagnosen även är AST. Vår ko...

Av Eva Svensson - 16 juli 2017 15:09

Sist jag skrev så hade jag en dipp. Men dippen blev till toppen. Vi tog oss en liten biltripp runt skogarna, precis efter jag hade skrivit mitt blogginlägg. Det gjorde susen! Sedan dess har jag mått bra    Tiden efter det har vi varit till Hemsö ...

Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards