Alla inlägg under september 2016

Av Eva Svensson - 26 september 2016 08:41

Genom alla år som jag har jobbat så jag trivts på alla de arbetsplatser jag har varit på.

Jag har aldrig vantrivts. Jag har alltid blivit bra bemött! Men det kanske har att göra med hur man är som person - det man ger, det får man tillbaka? Likt en bumerang.


Förr, då jag jobbade som barnskötare (18 år), var jag på åtskilliga arbetsplatser och träffade åtskilliga arbetskamrater, och föräldrar!

Nu när jag jobbar som undersköterska (blev färdig i december) är jag inne på min andra arbetsplats (särskilt boende och äldreboende), och även där trivs jag! Och även på dessa arbetsplatser har jag fått ett bra bemötande, från både boende och personal, trots att jag är helt ny och novis inom vården.

Ja, iofs så har jag ju även varit i hemvården några år och då som vårdbiträde.

Även när jag började min yrkeskarriär, som lokalvårdare, blev jag bra bemött.


Jag känner mig nog rätt så lyckligt lottad och jag är så glad över att ha så många fina arbetskamrater!   


Kram på er!


 

Av Eva Svensson - 26 september 2016 07:19

God morgon på er och med det önskar jag er en fin dag, och en bra vecka!   

En ny vecka står till förfogande med helt oskrivna blad, där vi inte har en aning om alls hur den kommer att bli.

Spännande!


Denna vecka är vecka 5 på mitt schema, och det betyder för mig "nattjobb" hela denna vecka (måndag och tidag, fredag, lördag och söndag).

Jag har svårt det där med med att jobba nätter..   Fast egentligen inte nattjobbet i sig, utan sömnen. Efter ett nattpass sover jag mellan 2-4 timmar, i bästa (men sällsynta) fall 4,5. Sedan tar det uppemot en vecka innan jag känner mig utvilad igen.

Men vem vet, det kan ju hända att jag får sova nu.

Jag håller tummarna och lever på hoppet   Jag gruvar mig lite ändå, då jag imorgon ska på ett möte, som börjar redan klockan 12, vilket betyder att jag inte kommer att få sova, då jag måste ställa klockan.. Ajja, vad gör väl det om en sisådär hundra år.


Då jag hoppade på det här projektet/vikariatet så hoppade jag även på att jobba nätter. Om jag hade sagt ifrån nattarbete så hade jag även sagt ifrån mig vikariatet. Och jag vill ju jobba, så valet var enkelt. Men å andra sidan är det inte många nätter jag har på schemat. När jag nu jobbar 100% har jag fem nätter på fem veckor, vilket i snitt är en natt i veckan och då låter det inte mycket.


Nu har jag svamlat ifrån mig och nu önskar jag er en bra och fin dag!   

Av Eva Svensson - 6 september 2016 08:36

..där jag får ett samtal och tänker "jaha.." Men som inte alls är sådär som första tanken är.

Utan ett samtal där allt bara är positivt med glada och uppmuntrande ord!

Ett sådant där härligt samtal där tårarna är så nära

att jag får kämpa för att hålla tillbaka dom - lycka   


Den där känslan där jag ser en utveckling i positiv anda. Den är härlig   


P & K   

Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards