Alla inlägg under maj 2016

Av Eva Svensson - 24 maj 2016 16:08

 


Efter flertalet samtal (så många att jag verkligen har tappat räkningen, ett hundratal ligger det med råge på) och möten och konsultationer, så börjar jag nästintill känna en slags likgiltighet. Hårdhudad liksom.

Av motgångar blir man starkare, sägs det.


Förra veckan nedslag och en down, nu - humöret på topp men med en "jaha, igen.."känsla.

Av Eva Svensson - 24 maj 2016 09:39

 

Denna helg som kommer blir en riktig "må bra helg" för mig! Som jag längtar nu!!   

Först på fredagen, efter jag har jobbat klart, ska vi bowla med jobbet.

Och på lördag ska Lars och jag fara till Östersund och bo på hotell.

Och på söndag är det Morsdag.

Underbara helg, som jag längtar   





Av Eva Svensson - 20 maj 2016 09:18

När jag i detta nu känner att det är mycket, mycket för hjärnan, så lyssnar jag på vad min kropp säger.

Säger kroppen "vila" så vilar jag. Det behöver den. De dagar jag känner mig bättre får jag betydligt mer gjort.


Jag är så glad att jag har ett fint och bra jobb

med fina och omtänksamma arbetskamrater  

Det känns så skönt att få skingra tankarna lite till. Skulle bli direkt galen av att eventuellt sjukskriva mig och bara gå hemma..

Dessa två dagar som jag nu har varit ledig har jag tillbringat större delen av tiden djupt försjunken i soffan. Det är inte jag..

Annars när jag är ledig hittar jag alltid på något att göra. Men okej, som tur är har jag tidigare dagar hållit efter så jag har, tack och lov, sluppit det nu   

Dessa dagar har jag tänt mer ljus än vad jag har gjort tidigare i vår. Tända ljus lite här och där gör att jag också mår lite bättre. Det är och känns rofyllt   

Nu har jag iaf städat av så det känns skönt och roligt att komma hem ikväll efter kvällspasset   


Önskar Er en fin och bra fredag!   

 

 

Av Eva Svensson - 19 maj 2016 10:54

Det har varit stressigt ett tag för mig nu. Det är mycket som händer, jag kan fortfarande inte kan gå in på vad det gäller.

I framtiden kanske jag kan gå in på exakt vad det är, men inte nu som det ser ut. Av hänsyn till berörda parter. Relationen mellan mig och Lars är bara bra, så det behöver ni inte fundera på.


Jag har haft så mycket att tänka på, har fortfarande det, att hjärnan inte riktigt hinner med.

Det är otäckt!

Jag har glömt plattan på med stekpannan..

Jag glömmer bort namn och ord..

Jag glömmer bort småsaker som jag borde komma ihåg..

Jag glömmer bort att jag har sagt saker..

Jag glömmer bort att vi ska göra saker..

Jag är mer trött än tidigare..

Vissa dagar är bättre och vissa dagar är sämre.

Mitt mående har dessutom fått sig en törn, där vissa dagar är bättre och en del är sämre.


"Eva, du behöver komma bort ett tag! Det här är inte bra för dig!", var det en som sa till mig för ett tag sedan.

Ja, vi får väl se hur det ter sig med det..


Ha de`gott!

Av Eva Svensson - 19 maj 2016 08:42

Häromdagen tyckte Rasmus att jag är mer ledig nu när jag jobbar heltid än när jag var arbetssökande "du var ju aldrig ledig då!". Nä, kan tyckas. Och det stämmer kanske.

Men faktum var att som vikarie, i både barnomsorg och vård, tog jag vackert på mig varje ledigt pass som fanns. Ja, om jag inte hade planerat in något speciellt. Men det fick jag allt som oftast ändra på..

Men nu när jag har en 100% anställning (vikariat dock) så är det ju varierande tider och vips är man ledig en dag eller två, även tre eller fyra emellanåt   


Jag har nu jobbat hälften av tiden och har hälften kvar. En del har frågat vad jag ska göra då vikariatet är slut (augusti). Det går absolut ingen nöd på mig, jag fortsätter som innan utbildningen och vikariatet - som vikarie. Vill man jobba så finns det jobb   Ja, om jag inte får fortsätta på samma arbetsplats eller någon annanstans.

Det vore ju superb!   Allt löser sig, på ett eller annat sätt   


Ha de`gott!





Av Eva Svensson - 18 maj 2016 12:33

Efter regn kommer solsken.

Ovan molnen skiner alltid solen

Pepp, pepp!

 


Matt. Glädje. Ledsen. Kärlek. Kall. Likgiltig. Lycka. Alla dessa jä*la känslor som åker berg och dalbana inom nästan bara en mikrodels sekund.

Alla dessa gånger jag har vridit runt hjärnan, varv efter varv. Det är åtskilliga gånger. Jag har tappat räkningen..

Jag ser ett mål. Och jag ser vägen som går där framme. Men vägen är inte rak och enkel. Den är kurvig, riktigt kurvig. Och det är likväl uppför som nedförsbackar. Men jag ser målet.



Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards