Alla inlägg under februari 2016

Av Eva Svensson - 29 februari 2016 11:47


    


Idag är det dags för synkoll, och jag antar att jag ser sämre. Hitills har synen försämrats sedan förra gången, 2 år mellan kollerna. Och i samma veva som glaset blir starkare byter jag bågar. När så de nya bågarna och glaset är plats så känns det precis som att de har gjort glaset på tok för starkt! Men efter bara ett par, tre dagar så har ögonen anpassat sig.

Jag har bara ingen som helst aning om vad för slags bågar jag ska välja   

Sist visste jag - pilotbrillor, och de har jag varit riktigt nöjd med. Och skulle synen vara bra, jamen, då har jag kvar mina brillor   


Solen är på sitt allra bästa humör idag och jag hinner inte gå ut.. Surt. För på förmiddagen var jag med Elias på skolan och nu har jag ätit lunch och ska strax bege mig iväg på APT och direkt efter ska jag till stan för synkoll.

Fast, jag hinner nog stoppa ut näsan en liten, liten stund iaf   Bättre än inget alls!


Kram på er alla!   

Av Eva Svensson - 27 februari 2016 08:33

Den där känslan när jag får min första (halva) månadslön samt ersättning från försäkringskassan  

Samt på lönespecifikationen där jag ser att jag har semesterdagar   

Kommer inte riktigt ihåg när det var, men det var bra många år sedan.


Jag är så glad att slippa både Arbetsförmedling och försäkringskassa nu! Men jag tror att Arbetsförmedlingen saknar mig, för bara häromdagen fick jag information hemskickad att en utbildning till fastighetsskötare är klar att starta och att jag skulle kontakta min handläggare på Af. för mer information. Eh, okej..? Jag är ju utskriven från Arbetsförmedlingen ju   


Idag blir det shopping för lönen, sådana där "bra att ha" saker. Jamen, ni vet.. Kläder, smink, inredning, onödig varför-köpte-jag-denna, pjäxor och så vidare   


Njut nu av dagen och helgen mina läsare, för det tänker jag göra!

P&K på er   

Av Eva Svensson - 21 februari 2016 21:11

 


Jag har ätit lchf sedan några år tillbaka och mår så otroligt bra av det.

Jag ser endast fördelar med kosten, som till exempel:

~ Rosacean har försvunnit

~ Ibs har försvunnit

~ Klåda på diverse ställen har försvunnit

~ Sockerberoendet är bortblåst

~ Mitt dåliga morgonhumör är bortfluget

~ Jag har inte behov av att äta var 3-4:e timme

~ Inte svullet tandkött

~ Har inte början till karies längre

~ Viktnedgång

Jag ser ingen anledning till att sluta med något som jag bara mår bra av   


* Kvällen innan jag började mitt vikariat kom Elias och sa att han hade ont i halsen. Kul, jag som skulle börja ett nytt jobb.. Men Lars tog och vabbade, som blev hela veckan   Och nu är Lars sjuk. Hoppas att jag klarar mig, men det brukar jag göra. Det är väldigt sällan jag är sjuk, tack och lov!


* Tänk er att gå från noll till hundra på två röda   Jag menar, ena veckan hemmafru och nästa avverkar jag cirkus 45 timmar! Men det har varit superroligt! Och det är superroligt! Och ja, jag trivs   


Nä, nu blir det till att låta kaffet rinna nerför strupen och sedan ska jag in i duschen - en ny arbetsvecka väntar   


Go´natt med er!



Av Eva Svensson - 14 februari 2016 09:43

En del tycker att denna dag hör till köpmännens dag och att den inte behövs, och visst, jag kan hålla med till en viss del.
Kärlek och omtanke ska finnas och visas alla dagar på året och inte bara en speciel dag. Men det är ju ändå vi som handlar av köpmännen som gör det till deras dag. Om vi handlar blommor, choklad, presenter, gåvor av köpmännen under andra dagar på året så blir det inte deras dag.


Samtidigt älskar jag denna dag, då den bara helt enkelt är så himlans mysig  

Jag har aldrig fått något sådär särskilt speciellt just denna dag, så det är inte det som gör att jag gillar dagen.

Utan bara att det är just en speciell dag som utstrålar kärlek   


  Kramas lite extra idag.

  Ge bort ett uppmuntrande ord, en komplimang.

  Erbjud din hjälp till någon.

  Laga en extra god middag.

  Ring en person som du vet skulle uppskatta det, varför inte hälsa på.

  Ge bort ett leende och ett "hej" till en person du möter på gatan.

  Gör något extra som du annars inte brukar göra.


KRAM på Er alla och jag önskar Er en riktigt fin,

härlig och mysig Alla Hjärtans dag  



Av Eva Svensson - 12 februari 2016 14:08

~ Känslan när jag kan stänga en jacka och den sitter bra   

~ Känslan när trosorna kasar ner     

~ Känslan när tandhygienisten säger att jag har jättefina tänder (har förr alltid haft början till karies) och sänker mig ett steg på tandförsäkringen    

~ Känslan när blivande arbetskamrater hälsar mig välkommen.

Trots att jag inte börjat ännu (3 dagar kvar nu!!) gör att jag längtar än mer  

~ Känslan när räkningen på Morris dimper ner i lådan och ser summan.. Den blev inte så saftig som jag hade trott. Tack och lov att jag hade honom försäkrad säger jag.

~ Känslan när jag nu kan slänga ner mig i soffan med gott samvete efter att ha städat - helg!


Sköt om dig och trevlig helg!

Av Eva Svensson - 8 februari 2016 09:34

Oj, nu var det ett tag sedan jag skrev något här!

Vad har hänt sedan sist då?

* Jag har vilat upp mig sedan utbildningen och jag har promenerat och promenerat och promenerat   Jag har verkligen behövt denna tid. Jag känner mig uppvilad och är nu redo för nya äventyr.


* Jag har varit på anställningsintervju, som faktiskt gav resultat! Jag börjar måndag den 15/2 som vikarie på 100%. De` ni!   Det kännns nästan lite overkligt. Jag menar, jag slutade uskutbildningen kring jul och får en anställning nästan direkt! Galet.

* En mycket nära vän fick sitt tredje barn, en son. En gudomlig skönhet   


* Min kärlek, Morris, var vi tvungna att avliva (2/1)  

Han kom inhaltandes med en tass som bara hängde, på måndagen. For till djursjukhuset där de konstaterade på röntgen att han hade lunginflammation, men tassen var det absolut inget som helst fel på! Märkligt. Han skulle stanna kvar på djursjukhuset och få ligga i syrgasbur för att underlätta andningen.

Dagen efter ringer de och säger att hans hjärta var så kraftigt förstorat att de ansåg att det bästa för honom var att somna in..   

Hans tass var hans sätt att berätta för mig att han var i behov av hjälp..    

Och nu blir det inga fler djur. Jag orkar verkligen inte med när något händer. Det tär för mycket på mig.

 

                                     Min kärlek, Morris  

                                    Så älskad, så saknad   

 

Ha de`gott!

Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards