Alla inlägg under november 2016

Av Eva Svensson - 20 november 2016 18:33

Sist då jag skrev var jag nere i en svacka. Jäkla mörka november.. Men nu de senaste dagarna har jag varit och känner mig bra igen. Får väl se hur dessa "omständigheter" ter sig. Bara det håller i sig.


Veckan som varit har varit bra som sagt och några jobb är sökta, med "tillsvidareanställning" Jag håller en tumme eller varför inte två att jag åtminstone får komma till en intervju. Bara det är stort. Det är inte alla som ens får komma dit.



Jag anser mig ha haft tur sedan jag slutade undersköterskeutbildningen. Jösses, snart är det ett år sedan jag blev undersköterska! Var har tiden tagit vägen   

Direkt efter utbildningen slängde jag iväg en ansökan om ett 100% vikariat, på 6 månader. Vips, så fick jag det.

Direkt efter att vikariatet var slut hann jag vara arbetslös i, ja inte ens i två veckor innan jag hoppade på ett projekt, som jag sökte strax innan anställningstiden gick ut. Jamen vips, så fick jag besked om att jag fick även det.

Projektet var egentligen på 75%, men jag fick välja på antingen 75% eller 100%. Ja, vad tror ni.. Såklart valde jag 100%   

Ska bli roligt och se om turen fortsätter efter att projektet är slut. Om så inte, ja inte gör det mig något. Min tur kommer när tiden är inne. Blir det inte nu så blir det sedan.


Det känns på att jobba heltid, jag har inte mycket ork till övers. Några gånger har jag blivit utkallad extra, och det känns ju som sagt på.. Men roligt när lönen kommer!   

Alltså, förstå mig rätt. Jag tycker att det är roligt att jobba, men jag behöver återhämtning också för att orka.

Och jag tror nog att det har jag fått denna helg. Känns så skönt!


Då jag jobbar nästintill hela nästa vecka, utom en dag, så har jag gjort advent här hemma. Känns skönt att slippa tänka på det sedan. Då är det bara gott att lägga benen på soffan efter en arbetsdag   


Önskar dig en fortsatt bra och fin fortsättning på söndagskvällen!   

Av Eva Svensson - 13 november 2016 11:39

    



När jag känner ett behov av att skriva men inte vet vad eller hur jag ska skriva, då skriver jag inte.

Det är mycket jag har inom mig men som jag inte vill skriva om. Jag är öppen av mig, men vissa saker vill jag bara inte skriva om, trots att jag egentligen vill.

Jag har ju bloggen för min egen skull, just för att skriva av mig det jag har inom mig. Men jag väljer ändå hellre att inte skriva.


Men..

Måendet har åkt likt en berg och dalbana de senaste veckorna (månaderna?). Ska jag tordas vara glad idag eller ska jag inte? Jag är ju den som är glad och positiv av mig, men ibland kommer den där käftsmällen och måendet får sig en törn och jag mår skit.


När jag mår som bäst är när jag är på arbetet, för där kan jag sålla bort mitt mående när jag har annat att tänka på.



Idag skiner solen och jag ska gå ut, trots att jag ska vila mitt knä (som jag har lyckats överanstränga)   Jag ska gå ut en liten stund iaf   

Till veckan sägs det att det ska bli plusgrader. Jag hoppas inte! Jag vill behålla den snö som har kommit. Vi har inte fått mycket snö, men runt 10-15 cm iaf   

Det var längesedan som vi fick snö redan i november. Oftast har det kommit bara någon centimeter och i bästa fall lagom till jul, som sedan har regnat bort   

Men jag lever på hoppet!   


Puss och kram på er, önskar en en bra och härlig söndag!

Presentation

Något du undrar över?

1 besvarad fråga

Lämna gärna ett ord :)

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Välj ditt språk


Ovido - Quiz & Flashcards